Filmová recenze: Auta 2

Nejprve malá rozcvička: "Brrrm... brm... kř-kř-kř-brrrrrrrm!" Máte to? A pár angličáků  s notně oškrábaným lakem? Náladu na návrat do dětství? Chuť se bavit? Tak fajn, můžete jít na novou pixarovku. Pokud ale chcete náhodou na dobrý film, tak vězte, že byste poprvé v historii tohoto studia měli raději zůstat doma.

Pro připomenutí: první Auta nabídla poučný příběh mladé závodní hvězdičky, Bleska McQueena, který nedopatřením uvízne v americkém zapadákově, kde se naučí takovým těm věcem jako přátelství, odpovědnost a láska. Roztomiloušké. Jenže v Pixaru si řekli, že zkusí tohle klišé odvyprávět pomocí aut. A to je prostě zajímavé. A jelikož se to povedlo, tak je to i super.

Auta 2

Dvojka ale udělala radikální obrat; z komorní romance s poselstvím udělala hlučnou křachavou zábavu, vydala se do širého světa a především porušila základní pravidlo sérií: NIKDY NEMĚŇTE HRDINU! Blesk je tedy na vedlejší koleji a na světla ramp se dostane jeho kámoš Burák. Ten se zaplete do bondovského příběhu plného honiček, exotických prostředí a technických udělátek. Čím víc bondovek znáte, tím více se budete bavit.

Auta 2

Bohužel ale jen detaily. Francouzský autobazar, japonské záchodky pro autíčka, jméno ženské hrdinky... To funguje. Příběh ne. Linie s Bleskem se snaží předstírat, že první film neexistuje, a nabízí jen pár efektních závodů (ovšem v naprosto luxusních prostředích, jeden si vzpomene na Speed Racera bratří Wachovských). Linie s Burákem zase dokládá, že tenhle roztomilý buran je fajn jako komický parťák, ale film prostě neutáhne.

Auta 2

Když  už chtěli bondovku, měli se spolehnout na své auta-špiony – především úvodní akční sekvence strčí do přístrojové desky 90 % opravdových bondovek. Což platí i o hudebním motivu (a potěší hlas Michaela Cainea). Pixar je tedy opět dokonalost sama, co se týče provedení. Dál se asi v animaci momentálně jít nedá (snad jen Miyazaki by mohl něco namítat, ale jinak nikdo). Jenže bez sympatických postav a fungujícího příběhu je to jen celovečerní exhibice a ukázková masáž mas, aby nakupovaly dětem autíčka. Takže zpět na začátek: "Brrrrm brm kch-kch-kch..."

Česká premiéra: 28. 7. 2011

USA, 2011, 110 min.

Režie: John Lasseter, Brad Lewis