Komiksová recenze: Simpsonovi: Promenáda

Nemá cenu odmlouvat, Simpsonovi zkrátka patří mezi nejpopulárnější animované seriály všech dob, tečka. Když se tato skutečnost vezme v potaz, je logické, že se i v papírové podobě příběhy čtyřprsté rodinky skvěle prodávají. Alespoň na tuzemském komiksovém trhu spadají k nejúspěšnějším titulům. A není důvod, proč by se Promenáda měla od předchozích kusů oddělovat.

Těžko říct, co si o opakování myslí Tata Bojs. V jednu chvíli důrazně připomínají, že se opakovat nebudou, a o dva tracky později je repete jejich největším přáním. V běžném světě se každopádně opakování zbavit nedá a fungování je na něm zcela závislé. Pravidelně vydávat nějaký titul například vyžaduje recyklaci ozkoušených šablon a pracovních postupů, jelikož by bylo pro výrobce i konzumenty značně nepraktické vše měnit. Když to vztáhneme
k papírové podobě slavné rodinky, využívají se převážně tradiční postavy s tradiční charakteristikou a tradičními hláškami v tradičním prostředí.

Simpsonovi

A samozřejmě se komiksy drží svého tradičního rozsahu. Nejnovější Promenáda opětovně shrnuje čtyři sešity pravidelné řady, což znamená čtyři dlouhé příběhy, čtyři krátké povídky a několik drobných legrácek jako bonus. Se silou Wehrmachtu do Springfieldu najedou nesnesitelné prezidentské volby, Marge se rozhodne pustit do boje za kvalitnější televizní nabídku, Levák Bob i z věznice připraví vychytralý plán, jak zneškodnit svého střapatého nepřítele, a Homerovi stoupne inteligence po požití pilulky bez atestace. Taktéž se objeví další důkaz o tom, že známý dobromyslný buřtík byl zmatkář již v mládí, a Itchy si to rozdá se Scratchym v baseballovém zápase. A v záloze čeká ještě několik dalších překvapení.

Divák navyklý na rozpohybovanou televizní podobu by se měl hned první částí, v níž se do města nakvartýrují kandidáti na prezidenta, bez problémů aklimatizovat na provedení komiksové. Za plynulý přechod se dají kladné body přičítat hlavně Petru Putnovi, který v úvodu nadělí Flandersovi do bubliny obligátní "Nazdárek zdárek". Což by se dalo považovat za samozřejmost, ale v takové Simpsorámě se překladatel Petr Zenkl rozhodl pro "Nazdárek kašpárek". A to na sebe již zbytečně upozorňuje a vyhazuje čtenáře z navyklých mantinelů. Ale ponechme nerdovské pochvaly stranou.

Simpsonovi

Nejnovější Simpsonovi se drží příjemného standardu. Najde se několik vypečených hlášek a situací, (přítomni jsou i oblíbený syn venkova Cletus se svojí neméně vidláckou partnerkou Brandine) pár zábavných příběhů, nějaké to scénáristické zaškobrtnutí, kdy zápletka vede odnikud nikam, a naprostou kresebnou klasiku. Zájemci o stylizovanější vizuál nechť přesídlí k hororovým speciálům, jelikož v této běžné řadě v podstatě nejde rozeznat jeden autor od druhého. Ale to už jsme zase zpátky u opakování a očekávání. A Promenáda opakováním očekávání naplňuje. Další tečka.

Simpsonovi: Promenáda

Scénář: Mary Trainorová, Chris Simmons, Jamie Angell, Terry Delegeane a další
Kresba: Stephanie Gladdenová, Shaun Cashman, Phil Ortiz