PROFIL

 

Dolphin & Sally

Profil

Dolphin

Začínal v roce 1997 hraním na mimopražských diskotékách pod dohledem zkušených DJů a moderátorů rádií,což ho výborně připravilo na pořádání soukromých večírků.Těsně před koncem minulého tisíciletí narazil na projekt Gouryella a od té doby směřuje pouze k trancu.

Nejdůležitějším bodem jeho dosavadní hudební kariéry bylo získání rezidentního hraní v Music Clubu Crash v Praze,které se postupem času stalo nejoblíbenějším bodem programu klubu.Díky jeho citu pro situaci a nezměrné oddanosti hudbě byl nepříjemným konkurentem ostatním DJům a to i těm kteří spadali pod ochranu nejposlouchanějších rádií.

V roce 2004 mu byla svěřena kompletní programová část klubu a to byl ta nejlepší moment,aby začal čím dál více prosazovat svůj oblíbený styl-trance. Nenápadným zařazováním trancu do dramaturgie jednotlivých večerů a díky vzestupu a zpopularizování trancových producentů např. DJe Tiesta, získal tento styl na oblibě. Právě v tuto dobu vznikla myšlenka uspořádat se svým kamarádem DJem Sally J čistě trancový projekt Crash DJ Team.
Své vynilové začátky si odbyl právě v klubu Crash a poté dokonce na akci Tiesto poprvé v Praze a festivalech Carl Cox a SOL.
Po těchto zkušenostech se Crash DJ Team stal hlavním tahákem turné NTC, se kterým objel celou ČR a také Slovensko.

Dalším důležitým bodem byla nabídka moderovat live mixovaný pořad na jediném tanečním DanceRadiu. Jejich pondělní čtyřhodinová show se stala jedním z nejposlouchaněj- ších pořadů na rádiu.
Poté přišlo seznámení s producentskou dvojicí z Kladenska, se kterými vznikl projekt Dolphin & Sally J feat. ReBorns, který vystoupil se svými klávesami také několikrát naživo. Tato partička stihla vyprodukovat během velmi krátké doby řadu písní, z nichž dokonce dvě z nich (Anthem,Tears of Sun) obsadily první příčku staniční hitparády DLC. Svojí tvorbu pravidelně zařazují do svých setů a překvapivě se těší velkému ohlasu publika.
Odchodem jednoho člena ReBorns se tento projekt po několika měsících bohužel rozpadl a Crash DJ Team se přeorientoval na spolupráci s talentovaným trancovým producentem Thomasem Coastlinem.
V průběhu podzimu 2005 se také podílel na organizaci Hudebního Veletrhu v Praze, Mácháče, Time Warpu a Tiesta CEE Tour.

Vzhledem k tomu že během posledního období si splnil hned několik svých přání a cílů, lze od něj očekávát zvýšení výkonostní úrovně, která by měla dosáhnout až za hranice ČR a doufejme, že co nejdále. Jeho poslední slova před smrtí : Trance 4 Ever !!!

Sally J

Hudbě se intenzivně věnuje od roku 1999 kdy začal působit jako DJ v pražském Disko Klubu Bourák. Posléze se začal věnovat programové a manažerské práci,což vyústilo až v kompletní marketingovou změnu včetně přestavby a přejmenování klubu na Crash. Tento tah vrátil podnik zpět na špičku pražské mainstreamové scény a začaly se v něm rodit nové hvězdičky jako třeba DJ Dolphin se kterým založili projekt Crash DJ Team.
Vzhledem ke zkušenostem z diskoték si Sally J prošel téměř všechny hudební styly,ale zlomový okamžik nastal, při cestě do Holandska,když navštívil v Utrechtu megaakci Trance Energy. Produkce pánů Corstena,Gielena a Rank1 rozhodla o jeho budoucím směru.

Hraní z vinylů se tedy věnuje od roku 2004 a na začátku roku 2005 si ho vybrala firma Numark jako svého promo DJe.Jeho nadšení a organizační schopnosti ho dovedly až k účasti na festivalech Tiesto, Summer of Love a Carl Cox,kde produkčně zajišťoval Numark Crash Stage.
Po těchto zkušenostech se Crash DJ Team stal hlavním tahákem turné NTC, se kterým objel celou ČR a také Slovensko.

Dalším důležitým bodem byla nabídka moderovat live mixovaný pořad na jediném tanečním DanceRadiu. Jejich pondělní čtyřhodinová show se stala jedním z nejposlouchaněj- ších pořadů na rádiu.
Poté přišlo seznámení s producentskou dvojicí z Kladenska, se kterými vznikl projekt Dolphin & Sally J feat. ReBorns, který vystoupil se svými klávesami také několikrát naživo. Tato partička stihla vyprodukovat během velmi krátké doby řadu písní, z nichž dokonce dvě z nich (Anthem,Tears of Sun) obsadily první příčku staniční hitparády DLC. Svojí tvorbu pravidelně zařazují do svých setů a překvapivě se těší velkému ohlasu publika.
Odchodem jednoho člena ReBorns se tento projekt po několika měsících bohužel rozpadl a Crash DJ Team se přeorientoval na spolupráci s talentovaným trancovým producen- tem Thomasem Coastlinem.
V průběhu podzimu 2005 se také Sally J se svým týmem podílel na organizaci Hudebního Veletrhu v Praze, Mácháče, Time Warpu a Tiesta CEE Tour.

Aby toho nebylo málo, tak nesmíme zapomenout na publikační činnost v časopisech Muzikus a Xmag, kde připravuje rozhovory a recenze techniky a software.
V současnosti se kromě hudební činnosti věnuje také studiu na VŠ, takže se mu občas z jeho ambicí až samotnému zvedá kufr. Vzhledem k jeho všestrannosti se s ním pravděpodo- bně na nějaké hudební akci potkáte. Jeho poslední slova před smrtí: Trance pro Evu !!!

 

Rozhovor

Vaše dvojice se v poslední několika letech stále častěji objevuje na akcích převážně v Praze. Jak Vás znám, hodně se věnujete trance music, ale často je znát i vliv jiných stylů. Co tedy vlastně v současné chvíli hrajete?

Hrajeme oba dva něco trochu jiného, čímž se většinou nějakým nedopatřením doplňujeme.
Rozhodně se stále držíme trancu, přičemž Dolphin sedí na ministerstvu upliftingu a Sally J předsedá radě pro útok tech-trancem. Tím vzniká nás ojedinělý styl Trance 4 Ever, neboli Trance pro Evu.


V anketě Dance Awards jste se umístili na poměrně solidní příčce. Mají podle Vás projekty podobného typu smysl a co na vaši pozici říkáte? Byli jste překvapení?

Projekty tohoto typu mají rozhodně smysl. Jednak pro to, že poskytnou sumarizaci uplynulé sezóny a také proto, že se díky nim mohou objevit i nové přírůstky taneční scény. Některé výsledky jsou občas překvapivé, ale šance mají všichni rozhodně stejné a hlavním faktorem určujícím úspěch je stejně vždy publikum. My jsme byli mile překvapení hlavně třetím místem rádiové show Numark Dance Conference na DanceRadiu, ve které máme tak trochu prsty.

Asi jako každý DJ musíte nakupovat stále nové desky. Proto se zeptám na oblíbené téma: kde je v Praze sháníte nejčastěji? Používáte také internet?

Pražský trh s deskami nám bohužel nevyhovuje. Většinou jsou k dostání staré desky, které přijdou ve větším množství, čímž dost trpí originalita hraní. Internet bezesporu tyhle problémy řeší, takže objednáváme v podstatě pouze tímto způsobem a to hlavně z Holandska a Anglie.

Na party chodíte nějaký ten pátek a proto mě zajímá, co podle je na nich podle Vás z pohledu aktivních DJs nejdůležitější?

Z pohledu aktviního DJe? Nejdůležitější je aby bylo pro koho hrát, aby se nikomu nic nestalo a aby si všichni odfoukli od stresu a to je podstatný.

Vím, že se Sally J hodně věnuje DJské technice. Které produkty jsou podle Vás na současném trhu nejlepší? To je myslím dost důležitá informace hlavně pro začátečníky…

Ohledně kvality jednolivých značek panuje spousta mýtů a báchorek, takže bychom neradi přidali další. V každé zemi je vždy nějaká značka dominantní a ostatní firmy jsou v závěsu. Naše země není vyjímkou. Otázka je jestli to je tím, že DJové nejsou dostatečně přizpůsobiví k jiným značkám nebo jestli se klubům a promotérům více vyplatí nasadit konkrétní gramofony, které zase opět mají účinkující v požadavcích. Sorry za tak rozkročenou odpověď, ale fakt nevíme jestli bylo dřív vejce nebo slepice. Začátečníkům doporučueme zvolit nejlepší poměr mezi výkonem a cenou.

Máte nějaké zkušenosti s vlastní produkcí?

Díky spolupráci s Thomasem Coastlinem jsme v tomto směru za posledních pár měsíců poměrně akcelerovali. Vzhledem k současnému čokoládovému trendu je téměř nemožné prosadit se s taneční hudbou v terestrických rádiích, nicméně na DanceRadiu jsou v rotaci již tři naše kousky, přičemž musíme sebekriticky přiznat, že Anthem a Tears of Sun se na pár týdnu usadily i na první špricli. Teď jsme ve fázi hledání zpěvačky, která by dodala naší tvorbě další rozměr. Třeba, že bysme se kvůli ní mohli pohádat :)

V jednu chvíli jste se hodně pohybovali kolem klubu Crash. Nalézá se na periferii Prahy a tedy: je náročné provozovat klub mimo centrum? Přeci jen pražáci jsou zvyklí dojíždět.

Pokud chceš něco dělat pořádně tak to je náročné jako cokoliv jiného, ale pokud tě to baví, tak bys tam klidně nechal duši a to byl náš případ. Zažili jsme tam pár výborných sezón, ale nechtěli jsme se přizpůsobit nastupující vlně opáleného maskáčového popu v basketbalovém dresu, tak jsme si radši šli za svám cílem rozsévat semínka trancu, tentokráte po celých vlastech českých.

Life style. Máte zkušenosti se smart drugs? Třeba se Speed 8?

Vzhledem k tomu že často bojujeme s únavou, tak se jim nebráníme. Myslíme, že zrovna Speed 8 je z dostupných legálních zdrojů asi nejpraktičtější. Naše cesta na Street Parade do Zurichu a zpět včetně jednodenní kalby na jeden zátah hovoří za vše. Ale rozhodně to doma nezkoušejte.

OK. Nějaký vzkaz či pozvánka čtenářům?

Pijte mléko, je zdravé.

 

Sety

http://www.ntc-music.cz/download/CRASH%20DJTEAM%20-%20Trance%20airwave%20vol.2.mp3
 

DOPORUČUJEME

 
Syncopix: "Inspiruji se dnem i nocí, pláčem i bojem, opilcem i krásnou dívkou..." The Advent: "Na Apokalypsu se s Industrialyzerem těšíme už od jara!" Report z Drum Affection od Katky Hudební recenze: Kaiserdisco - In No One´s Shadow Shades Of Gray sedmnáctkou u Nightphunk Recordings Sonority a Jock The Lock hned sedmkrát na netlabelu Melodica Jackpot od Fusi & Johnson dalším titulem u Tribal Vision Sato-San To chystají na konec listopadu konečně album Report ze Sound Of Da Boombox od Kickita Report z koncertu Jóhanna Jóhannssona od Myclicka Report z Trasmission – Future Cities od Čéši Report z párty Shadowbox se Syncopixem od Katky Nažhavte se na Apokalypsu sety zahraničních vystupujících! Skyline: "U Private Madness, Public Danger jsme měli od začátku jasno..." United Flavour právě dokončují nové album Hudební recenze: Spirit Catcher - Partners In Crime Report z koncertu Trickyho od Myclicka SHato & Paul Rockseek právě debutovali s Orange Comrades Report z 15. narozenin LMB s The Brand New Heavies od Myclicka After TV z Flow se Sébastien Légerem od Jana Frejma Report z koncertu Crystal Castles v LMB od Vlasty Ševra Audiofly: “Náš label Supernature má za úkol podporovat nové talenty!“ Report z Wonderland Night od Čéši Petit Western dalším EP od Meraka Spirit Catcher: "Kostel? Možná to nejlepší místo pro chytání duchů!" Report z akce Apokalypsa The Bells od Čéši HD videa z Apokalypsy HD videa z Transmission od MHD Scott Ferguson: "Pro mě je důležité, aby to lidi nutilo tancovat, smát se, případně brečet či si zpívat..." Debutem nového labelu MOSP Recordings je Siberia od Michala Poliaka
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016